Search:

Type: Posts; User: gar26lw

Page 1 of 20 1 2 3 4

Search: Search took 0.07 seconds.

  1. Replies
    48
    Views
    1,793

    good to see someone uses directory opus

    good to see someone uses directory opus
  2. yeah, im going to try and do that

    yeah, im going to try and do that
  3. Replies
    48
    Views
    1,793

    good stuff :)

    good stuff :)
  4. hi Lewis, yeah, exactly the same. Strange. its...

    hi Lewis, yeah, exactly the same. Strange. its worse in 2019.1.0 too, which is a shame.
  5. Replies
    48
    Views
    1,793

    Yeah, I am not getting this, why cant we have...

    Yeah, I am not getting this, why cant we have maya style navigation like in every other application? Why is it so difficult?

    Nice to see an update, it is a shame it was pirated before the official...
  6. Replies
    13
    Views
    266

    An asset replacement tool would be a sweet...

    An asset replacement tool would be a sweet addition to Lightwave. Perhaps Oliver will oblige if asked nicely? It really is needed :)

    The one in 3ds max works well and something like that would do...
  7. Replies
    16
    Views
    448

    1803. is that one with the issue?

    1803. is that one with the issue?
  8. LW Modeller 2019x64 vs LW Modeller 2015x32

    Hi,

    I have noticed that 2019 is significantly slower in open GL performance when dealing with large CAD line drawings, imported via Lwcad 4.51 DXF.

    Anyone else experience this or know if a bug...
  9. Replies
    5
    Views
    160

    :( :(

    :( :(
  10. Replies
    7
    Views
    207

    cheers, yeah I tried that already and it didn't...

    cheers, yeah I tried that already and it didn't work. I got it loading lwo3 but not lwo2. Any thoughts?
  11. Replies
    6
    Views
    229

    perhaps a bit of ivans stuff...

    perhaps a bit of ivans stuff https://youtube.com/channel/UC6D6iPcrcPhAb6970f7LCcw
  12. whats needed is a lwcad for layout. certainly...

    whats needed is a lwcad for layout. certainly needs good gizmos with incremental sbapping but as orig poster says, please do take a look at modo. i like max and maya for this stuff too. lightwave...
  13. Replies
    7
    Views
    207

    thanks, I tried this and it does work but I found...

    thanks, I tried this and it does work but I found that you really need a condition to say both lwo2 and lwo3 can be loaded. the script will work with both.
  14. my 2c observations: 1. lightwave is in the...

    my 2c observations:

    1. lightwave is in the 90's with regard to this stuff, the cognitive dissonance displayed here is palpable
    2. notepad is not a 3d app and selling lightwave on this point to...
  15. Replies
    334
    Views
    25,058

    good one, nice to see Octane dev. From using LW...

    good one, nice to see Octane dev. From using LW 2019, I am concluding that it really is mandatory :/

    What might be cool there, is to have an option to generate the Octane material and hook it up...
  16. Replies
    334
    Views
    25,058

    thanks for the reply. I will take a look at...

    thanks for the reply.

    I will take a look at Subdivide Curve & Poly To Motion.

    Could I put in a request to get the OD tools documentation fleshed out. Would be nice to have the Vimeo Video...
  17. Replies
    16
    Views
    448

    yep, turning on the hub now makes 2019 unstable...

    yep, turning on the hub now makes 2019 unstable...
  18. Replies
    16
    Views
    448

    I tried the HUB on. deleting the layers with...

    I tried the HUB on. deleting the layers with changed pivot and loading the layer with the new pivot worked. I used OD tools pivot script to set the pivot in modeller.
  19. Replies
    13
    Views
    266

    :( how about (if you can) you make a version of...

    :( how about (if you can) you make a version of the scene and zip up,see if someone here can try it and see if same issues? just batch convert the tga's to 2x2 pixels, make anything sensitive a cube.
  20. Replies
    16
    Views
    448

    hmm, yeah this sounds related

    hmm, yeah this sounds related
  21. Replies
    13
    Views
    266

    maybe try one object and look to get that to load...

    maybe try one object and look to get that to load in a blank acene

    perhaps you can move the objects or change the directory name to load the scene and have all replaced with a null, see if that...
  22. Replies
    13
    Views
    266

    ok, I replaced tga.p in 2019 with the one from...

    ok, I replaced tga.p in 2019 with the one from 2015 and no issues, loads and saves fine, saves renders in tga format with alpha.

    It also works with the 2019 version of the tga.p plugin so I am not...
  23. Replies
    13
    Views
    266

    did you try swapping tga.p for the 2015 version...

    did you try swapping tga.p for the 2015 version and see if that works ?

    I'm gonna try myself in a moment
  24. Replies
    16
    Views
    448

    Oh, I thought that object updates and replacement...

    Oh, I thought that object updates and replacement of layers would acknowledge pivot point changes within an lwo, since auto reload on saving in -0 mode?

    I will try it and see next week, I had the...
  25. Replies
    13
    Views
    266

    not tried, use png and psd mostly now. i wonder...

    not tried, use png and psd mostly now. i wonder if you took the tga plugin from 2015 and tried it in 2019, if it would work?
Results 1 to 25 of 500
Page 1 of 20 1 2 3 4